Kihagyhatatlan élmények, avagy a jó szállodák örömei!

Kihagyhatatlan élmények, avagy a jó szállodák örömei!

május 18, 2019 Életmód 0

     Arra biztatlak téged, ha fogékony vagy a magas minőségre és üzleti útra vagy akár hosszabb szabadságra, kikapcsolódni mész, hogy próbáld ki a legjobb szállodák nyújtotta luxust.

     Ha rendszeresen így teszel, akkor pontosan tudod, hogy milyen megnyugtatóan biztonságos, jó érzés a minőség elfogadása, használata és élvezete. Aki nem járatos még ebben a világban, esetleg bizonytalan abban, hogy vajon milyen buktatókkal találná szemben magát, ha luxushotelbe merészkedne, azokat megnyugtatom,

hogy nincs benne kockázat.

     Olyan lehetőség jó szállodát választani, amit, ha megengedhetünk vagy megengedünk magunknak, akkor biztosak lehetünk benne, hogy a pénzünkért és a választásunkért cserébe tökéletes kényelmet, maximális odafigyelést, megnyugtató biztonságérzetet kapunk, nem beszélve az élményekről és az élvezetekről.

Mik ezek a szállodai élmények és élvezetek?

   Biztos lehetsz benne, hogy az igazán jó hotelekben minden a vendégek kényelmét és jóérzéseit szolgálja. A legjobb visszajelzés, ha a szállodában tudják, látják, hogy elégedettek vagyunk.

     Jelezzük ezt, mondjuk el, ha különösen tetszett valami! Jegyezzük meg, ha egy pincér vagy bell-boy kimondottan előzékeny volt és ezt észrevettük! Mindig szívesen veszik, ha a vendég elmondja, hogy észrevette az igyekezetet és jól esett neki. Nem kell kételkedni, hogy megkérdezhetünk-e vagy kérhetünk-e valamit.

IGEN! Kérdezzünk és kérjünk! Hagyjuk magunkat kiszolgálni! Az ilyen jó helyeken elfogadják, ha valamit máshogy szeretnénk. Nem kell attól tartani, hogy udvariatlan választ vagy elutasítást kapunk. Ha nem tetszik valamiért a szoba, amit adnak, vagy hiányzik belőle valami, amire szükségünk lenne, akkor  szólni, mondani, kérni kell. Minden igényünket igyekeznek majd kielégíteni.

Mire gondolok?

     Megérkezve meglátjuk a szobánkat. Előfordul, hogy magasabban szeretnénk lakni, vagy esetleg épp a legalsó szinten. Utcára, tengerre vagy a parkra néző szobát kérünk inkább ahelyett, mint amit épp kaptunk. Vagy nagyobbat, vagy kisebbet, esetleg olyat, amiben két külön ágy van a kingsize bed helyett…. A szobánkba szeretnénk minden nap friss rózsacsokrot, vagy a takarítást kérjük meghatározott időben…minden lehetséges. 

     Reggeli. A jó szállodákban a reggeli külön élmény. Mindig nagyon élvezem, soha nem hagynám ki. Egy jó reggelivel jól indul a nap. Nem a mennyiségre gondolok, hanem a minőségre, a változatosságra, a teljességre, a különlegességre, a különböző hangulatokra és élményekre. Akár kis butik-hotelben vagyunk, akár egy nagy business szállodában, a reggeli mindig érdekes élmény.

     Távoli vagy egzotikus helyeken az újdonság varázsa is szórakoztat. Micsoda különbségek vannak! Egy mediterrán reggeli Nizzában, vagy egy öltönyös-elegáns férfiakkal teli reggelizőhely Zürich-ben, a 48. emeleten Londonban Canary Warf-on, esetleg egy számunkra szokatlan ázsiai reggeli a Kuala Lumpurban a Mandarin Orientalban, vagy egy afrikai mesés szigeten az időtlen nyugalomban kényelmesen és lassan elköltött reggeli…. Mind más és más.

     Élvezzük, kóstolgassuk, tapasztaljuk minden percét, minden ízét. Legyél kíváncsi! Remek kulináris felfedezéseket tehetsz, és tulajdonképpen nincs más dolguk, mint válogatni és kipróbálni.  Mindig van egy szakács, aki friss ételeket készít, omletet, tükörtojást, toastokat, vagy furcsa ismeretlen dolgokat például Japánban. Az ázsiai reggelik nagyon különösek. Mind hangulatukban, mind ízvilágukban és a szokásokban is.

Lehetnek külön kéréseink.

Ha nem találunk valamit, ha nem ismerünk egy-egy dolgot, ha máshogy szeretnénk, kérjük! A személyzet azért van ott, hogy segítsen és biztosítsa, hogy mindennel elégedettek legyünk. A lényeg tehát: hagyjunk időt a reggelire, ne siessünk, ne rohanjunk, mint otthon a legtöbb esetben! Szeressük, élvezzük, tegyük élménnyé! 

A csomagok.

Ez is egy olyan téma, amit érdemes esetleg máshogy gondolni, mint eddig. Ha jó szállodába mész, nyugodtan megengedheted magadnak, hogy kevesebb csomaggal utazz, mint máskor. Nem kell minden napra külön inggel, szoknyával, ruhával készülni. Nem szükséges minden napra tiszta dolgokat pakolni.

 

A szállodák mosási és tisztítási szolgáltatásai első osztályúak.

Kikészíted a szobádba azt, amit szeretnél kimosatni vagy kivasaltatni és másnapra úgy találjuk a szekrényben, mintha új lenne. Ha sürgős, mert estére azt szeretnénk felvenni, akkor szólni kell, és megkapjuk néhány órán belül.

Sosem izgulok, hogy mi lesz, ha esetleg meggyűrődik a kedvenc fekete kosztümöm a csomagban. Nem viszek vasalót előrelátóan és nem csomagolok 10 póló-t vagy 3-4 fitnesz felsőt, sem 3-5 alkalmi ruhát. Kivasaltatom, kimosatom a kevesebbet, ha kell. Sokkal kényelmesebb és egyszerűbb. Nincs akkora csomag, időt és fáradságot takaríthatok meg.

Végül is jól akarom magam érezni.

A szálloda szolgáltatásait igénybe véve gyakran előfordul, hogy külön kell fizetni valamiért. Leggyakoribb az, hogy az étteremben vacsorázunk vagy beülünk a bárba. Esetleg jegyet rendelünk vagy a sportcentrumban jet-ski-t bérelünk, amiért külön kell fizetni. Fogyasztunk a minibárból, vagy elmegyünk egy kirándulásra. Ezeket a kiadásokat nem szükséges, azonnal rendezni. Hozzá fogják írni a szállodai számlánkhoz. Nem szabad elfelejteni azonban, hogy mindig alá kell írnunk a fogyasztást, megjelölve a szobaszámunkat.

A luxusszállodákban kiemelt előzékenységgel és figyelemmel kezelnek mindenkit. Ismerik a visszatérő vendégek szokásait, ízlését. A legjobb helyeken tudják, hogy mit szeretünk és mit nem.  Figyelnek erre, már érkezéskor a nevünkön szólítanak, kis ajándékkal várnak, a kedvenc virágunkat teszik a szobánkba érkezéskor. Személyes a figyelem, amit kapunk és ez mindenkinek jól esik. Akkor lesz a legkellemesebb a tartózkodásunk, ha mi is elegánsan és finoman viselkedve fogadjuk mindezt. Ha előzékenyek, udvariasak, vagyunk a személyzettel és a többi vendéggel szemben akkor olyan közeget teremtünk magunknak és másoknak, amiben jól érzi magát mindenki. Olyat, amibe újra visszavágyunk és minket is visszavárnak.

Írta: Dr. Horváth Réka

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük